کد خبر : 437
تاریخ انتشار : شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸

افتتاح ۶۴ پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱۹۳۵ میلیارد ریال در آذربایجان غربی

افتتاح ۶۴ پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱۹۳۵ میلیارد ریال در آذربایجان غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛ افتتاح ۶۴ پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱۹۳۵ میلیارد ریال در آذربایجان غربی به گزارش شیداخبر به نقل از پایگاه خبری افتخار آذربایجان، اکبر کرامتی ، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در نشست خبری «تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته دولت» با اعلام خبر فوق در ادامه افزود:

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

افتتاح ۶۴ پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱۹۳۵ میلیارد ریال در آذربایجان غربی

به گزارش شیداخبر به نقل از پایگاه خبری افتخار آذربایجان، اکبر کرامتی ، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در نشست خبری «تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته دولت» با اعلام خبر فوق در ادامه افزود: با اجرای طرح‌های قابل افتتاح در هفته‌ی دولت امسال، زمینه‌ی اشتغال برای ۹۷۵ نفر در بخش کشاورزی به صورت مستقیم فراهم می شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: تعداد ۵ پروژه از مجموع ۶۴ پروژه قابل افتتاح بخش کشاورزی استان، در زیر بخش معاونت بهبود تولیدات گیاهی با اعتبار بالغ بر ۷۳ میلیارد ريال، با تعداد ۳۴ اشتغال پایدار، ۳۲ تثبیت اشتغال و بهره مندی ۳۸ خانوار آماده بهره برداری شده است.

وی ادامه داد: این طرح ها شامل یک واحد تولید قارچ خوراکی، سه واحد تولیدی گلخانه و یک واحد کشت گل محمدی در شهرستان های میاندوآب، بوکان، ارومیه، تکاب و نقده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: تعداد ۶ پروژه از مجموع پروژه های قابل افتتاح بخش کشاورزی استان، در زیر بخش معاونت بهبود تولیدات دامی با اعتباری بالغ بر ۹۷۹ میلیارد ريال، با تعداد ۷۲ اشتغال پایدار و ۳۸ خانوار بهره بردار آماده افتتاح شده است.

وی تاکید کرد: این طرح ها شامل یک واحد گاوشیری، یک واحد پرواربندی گوساله، یک واحد گوسفند داشتی، دو واحد مرغ تخمگدار و یک واحد کارخانه خوراک دام در شهرستان های خوی، مهاباد و ارومیه است.

اکبر کرامتی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های آب و خاک و نقش آن در مدیریت مصرف بهینه آب کشاورزی، اعلام کرد: تعداد ۳۷ پروژه از مجموع ۶۴ پروژه قابل افتتاح بخش کشاورزی استان، در بخش مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی با اعتبار بالغ بر ۳۴۹ میلیارد ريال، با تعداد ۵۵۶ اشتغال پایدار، ۹۰۹ مورد تثبیت اشتغال و ۱۰۹۱ خانوار بهره بردار نیز در این ایام به دست مسئولان استانی و شهرستانی افنتاح می شود.

وی افزود: این طرح ها شامل ۱۶ طرح انواع سیستم های نوین آبیاری با ظرفیت ۸۶۵ هکتار، ۴ طرح انتقال آب با لوله به طول ۶ هزار و ۲۲۴ متر، سه طرح احداث، مرمت و بازسازی استخر ذخیره آب با ظرفیت هزار مترمکعب، ۷ رشته مرمت و لایروبی و بازسای قنات، ۷ طرح احداث و پوشش بتنی و سنگی کانال به طول ۲ هزار و ۷۵۹ متر در سطح استان است.

مقام عالی کشاورزی استان اظهار داشت: تعداد یازده پروژه نیز با اعتبار بالغ بر ۳۶۲ میلیارد ريال با تعداد ۲۸۱ اشتغال پایدار، ۲۳۸ تثبیت اشتغال و بهره مندی یک هزار و ۳۹۲ خانوار نیز در بخش منابع طبیعی و امور آبخیزداری در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: این طرح ها شامل عملیات آبخیزداری با ظرفیت ۱۷ هزار و ۵۴ مترمکعب در شهرستان های پلدشت، سردشت، چالدران، ارومیه، مهاباد، شاهین دژ، پیرانشهر، چالدران، مهاباد، اشنویه است.

این مقام مسئول از آمادگی تعداد ۵ پروژه به منظور بهره‌برداری در زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع غذایی خبر داد و گفت: این طرح‌ها با اعتبار بالغ بر ۱۷۱ میلیارد ريال و با ایجاد ظرفیت به منظور اشتغال پایدار برای ۳۲ نفر آماده بهره برداری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان ساخت: طرح های توسعه بازرگانی و صنایع غذایی شامل ۹۱ واحد تولید انواع کود آلی، دو واحد بسته بندی حبوبات و غلات، یک واحد بسته بندی تخم مرغ و تخم بلدرچین، یک واحد فرآوری میوه و سبزیجات در شهرستان‌های مهاباد، تکاب و ارومیه است.

در ادامه محمد دیبایی -دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت هفته دولت و رییس اداره روابط عمومی سازمان- به تشریح برنامه های مورد نظر سازمان در ایام بزرگداشت هفته دولت در آذربایجان غربی پرداخت.

وی اظهار داشت: افتتاح پروژه های شاخص عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی، غبارروبی مزار شهدا، حضور رییس و مدیران سازمان در برنامه های رادیویی و برنامه تلویزیونی گفتگوی ویژه خبری به منظور تببین دستاوردهای بخش کشاورزی، فضاسازی و تبلیغات محیطی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی از اهم برنامه های اجرایی سازمان است که به منظور بزرگداشت هفته دولت در سازمان تدوین و برنامه ریزی شده است که اجرایی خواهد شد.

در ادامه‌ی این نشست، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و مدیران کل ادارات تابعه سازمان به سؤالات مطروحه خبرنگاران پاسخ دادند.

شایان ذکر است: در تقویم ملی، از دوم تا هشتم شهریور ماه به نام هفته دولت نامگذاری گردیده که شعار امسال، «کشاورزی دانش بنیان، تولید ملی و امنیت غذایی» انتخاب شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.