کد خبر : 467
تاریخ انتشار : جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۴۷

همزمان با « هفته دفاع مقدس» صورت پذیرفت؛

رونمایی از پرتره طراحی « شهید نادر علیزاده » در حوزه هنری آذربایجان غربی

رونمایی از پرتره طراحی « شهید نادر علیزاده » در حوزه هنری آذربایجان غربی
پرتره طراحی « شهید نادر علیزاده » همزمان با هفته دفاع مقدس با هنرمندی « حمید پورجعفر بالو» در حوزه هنری ارومیه تولید و رونمایی شد.

همزمان با « هفته دفاع مقدس» صورت پذیرفت؛

رونمایی از پرتره طراحی « شهید نادر علیزاده » در حوزه هنری آذربایجان غربی

شیداخبر- گروه فرهنگی و هنری:
پرتره طراحی « شهید نادر علیزاده » همزمان با هفته دفاع مقدس به سفارش واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با هنرمندی « حمید پورجعفر بالو» در ارومیه تولید و رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی، این پرتره طراحی همزمان با یادواره شهید نادر علیزاده به عنوان شهید شاخص استان آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۰ شمسی و با حضور مسئولان اداری و نظامی استان طی مراسمی ویژه ۳۱ شهریور ماه سال جاری در مزار شهدای باغ رضوان شهرستان ارومیه رونمایی گردید.

این گزارش حاکی است ؛ نادر علیزاده به سال۱۳۴۱ شمسی در محله دره چایی ارومیه متولدشد. او به همراه یکی از یاران دلیرش به نام « شهید بهزاد دربندی» طبق یک برنامة از پیش طراحی شده به حریم و مأوای سرکردگان حزب دمکرات کردستان در مهاباد وارد شدند و هم پیمان با هم به معدوم ساختن فرمانده عملیات حزب دمکرات( سرگرد عباسی) و سرهنگ صالحی و سروان چلبی (که در کودتای آمریکایی نوژه نقش مؤثری داشت) پرداختند.

تا اینکه روز موعود فرا رسید و سردار شهید اسلام، نادر علیزاده یکه و تنها در طول یک ساعت و اندی نبرد رودررو با دشمن، بسیاری از آنان را به هلاکت رسانده و سرانجام پیکر مطهرش را ایثارگرانه تقدیم خدای خود کرد.

اعضای زخم خورده حزب دمکرات کردستان پیکر پاک و مقدس شهید نادر علیزاده را که حسین وار جنگیده بود به پشت یک خودروی جیپ بسته و در خیابانهای شهرمهاباد می کشند و بعد از تکه پاره شدن پیکر پاکش، در روی پل رودخانه به آتش می کشند و خاکسترش را بر روی پل به باد می دهند.

تنظیم خبر: علی علیزاده

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.