کد خبر : 470
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵

مسئول دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری استان:

«خاطرات رزمندگان غواص آذربایجان غربی» کتاب می شود

«خاطرات رزمندگان غواص آذربایجان غربی» کتاب می شود
کتاب « خاطرات رزمندگان غواص آذربایجان غربی » تا آخر سال جاری به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی منتشر می‌شود.

مسئول دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری استان:

«خاطرات رزمندگان غواص آذربایجان غربی» کتاب می شود

شیدا خبر – گروه فرهنگ ، ایثار و شهادت:

« خاطرات رزمندگان غواص آذربایجان غربی» به صورت کتاب تا آخر سال جاری به همت دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی؛ مسئول دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان در این خصوص با اشاره بر فرمایشات مقام معظم رهبری در حفظ و صیانت از موضوع‌های مرتبط با دوران دفاع مقدس و انتقال آنها به نسل های آینده در قالب های مختلف هنری بر اهمیت ثبت خاطرات رزمندگان اسلام و شجاعت ها، دلاوری ها و از جان گذشتگی های آنها در صیانت از ایران اسلامی تاکید کرد.

یاور باقری در بخش دیگری از سخنان خود در زمینه انتشار کتاب خاطرات رزمندگان غواص استان آذربایجان غربی در سال‌های دفاع مقدس گفت: این کتاب با همکاری و مشاوره « محمد باقر برزگر» از غواصان و جانبازان شهرستان ارومیه در طول هشت سال جنگ تحمیلی و« مجتبی اسماعیل زاد» از هنرمندان برتر عرصه ادبیات استان آذربایجان‌غربی در قالب مصاحبه حضوری از رزمندگان که در شهرهای مختلف استان آذربایجان غربی حضور دارند تولید و منتشر می شود.

باقری افزود : در این طرح فرهنگی خاطرات ۶۰ نفر از رزمندگان اسلام که در « عملیات های کربلای ۴ ، کربلای ۵ و والفجر ۸ در قالب لشکر ۳۱ عاشورا در اروند رود و شلمچه » در قالب نیروهای رزمی و خط‌شکن غواص از استان آذربایجان غربی حضور داشتند با مشاوره « محمد باقر برزگر » گردآوری شده و تا پایان سال جاری در قالب کتاب منتشر می شود.

« محمد باقر برزگر» متولد سال ۱۳۵۰ شمسی در روستای گورچین قلعه ارومیه است که در سال ۶۵ شمسی در قالب نیروهای بسیجی به جبهه های جنگ تحمیلی اعزام شد و در قالب نیروهای لشکر ۳۱ عاشورا در عملیات های کربلای ۴ ،کربلای ۵ والفجر ۸ به عنوان نیروی رزمی غواص و خط‌شکن حضور داشت.

پیش از این کتاب های مختلفی از جمله « آب هرگز نمی میرد ، صد و هفتاد و ششمین غواص و غواص ها بوی نعنا می دهند » با موضوع عملیات‌های نیروهای غواص ایرانی در دوران دفاع مقدس چاپ و منتشر شده است که کتاب حاضر نخستین مجموعه از خاطرات رزمندگان استان آذربایجان غربی است که به همت دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری استان آذربایجان غربی منتشر می‌شود.

تنظیم حبر: علی علیزاده

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.