کد خبر : 497
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶

5 مهر انجام شد؛

سوگواری مردم آذربایجان غربی در آیین های مخصوص اربعین حسینی(ع)

سوگواری مردم آذربایجان غربی در آیین های مخصوص اربعین حسینی(ع)
مردم آذربایجان‌غربی در آیین های اربعین حسینی شرکت کردند.

5 مهر انجام شد؛

سوگواری مردم آذربایجان غربی در آیین های مخصوص اربعین حسینی(ع)

شیدا خبر:

مردم آذربایجان‌غربی با گرامیداشت یاد و خاطر قیام سالار شهیدان و یاران باوفای حضرتش ، در آیین های اربعین شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ما ؛ مردم آذربایجان‌غربی همراه با تمام سوگواران حسینی در سراسر دنیا، غرق در عزا و ماتم اربعین حسینی شدند و با نوای یا حسین(ع) و یا زینب (س) در روز اربعین حسینی، عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدا…الحسین (ع) به تصویر کشیدند.

آیین های عزاداری اربعین حسینی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان، کودک و نوجوان و همه اقشار مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی در سراسر آذربایجان غربی برگزار شد.

بخش ها، شهرها و روستاهای آذربایجان غربی در روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان و شهدای کربلا با راه‌اندازی صدها دسته و هیات عزاداری در فضاهای باز و خیابان‌ها به سوگواری برای امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت پرداختند.

عاشقان امام حسین(ع) امروز  – 5مهر – در محل عزاداری دسته های سینه زنی و زنجیرزنی، با رعایت پروتکل های بهداشتی ارادات و عشق خالصانه خود را به اهل بیت (ع) بخصوص شهدا و اسرای کربلا در طبق اخلاص گذاشتند.

تهیه و پخش غذای نذری توسط مردم و همچنین موکب های جاماندگان از پیاده روی اربعین و خیّران و مشتاقان زیارت امام حسین (ع) در پیاده روی اربعین از دیگر جلوه های بیادماندنی امروز در آذربایجان غربی است.

گفتنی است ؛ آیین پیاده روی جاماندگان اربعین نیز به همت سازمان تبلیغات اسلامی و هیات های عزاداری در ارومیه برگزار شد که مردم با شکوه زیادی در آن حضور یافتند.

خبرنگار: فاطمه علیزاده

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.