کد خبر : 627
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

بیانیه حوزه علمیه ریحانةالرسول (س) ارومیه درباره رعایت حجاب؛

حجاب تضمین کننده‌ جامعه‌ای سالم است

حجاب تضمین کننده‌ جامعه‌ای سالم است
به گزارش شیدا خبر؛ حوزه علمیه ریحانةالرسول (س) ارومیه با صدور بیانیه‌ای بر لزوم رعایت حجاب در معابر و خیابان‌ها و اماکن عمومی تاکید کرد.
بیانیه حوزه علمیه ریحانةالرسول (س) ارومیه درباره رعایت حجاب؛

حجاب تضمین کننده‌ جامعه‌ای سالم است

حوزه علمیه ریحانةالرسول (ع) ارومیه درباره الزام رعایت حجاب در جامعه بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش شیدا خبر؛ حوزه علمیه ریحانةالرسول (س) ارومیه با صدور بیانیه‌ای بر لزوم رعایت حجاب در معابر و خیابان‌ها و اماکن عمومی تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم ا… الرحمن الرحیم

«يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لأزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا»

(احزاب/۵۹)

انقلاب اسلامی که احیاگر انسان و بیدار کننده ی خفتگان زمین است، همواره مهد یاد و نام زنان و مردان باغیرتی است که جان شیرین بر کف نهاده و فدای راهی شدند که فریاد بندگی خدا و نفی همه ی الهه‌های بی‌مقدار را سر داده است و می‌رود تا مسیر حرکت انسان ها را از قید اطاعت همه ی طاغوت ها پاک سازد و تنها بندگی خدا را راه بگشاید.

حجاب به عنوان یک فریضه‌ی قطعی و واجب الهی بوده و همواره تضمین کننده‌ی جامعه‌ای سالم از نظر جنسی و روانی می‌باشد.

در تمامی این سالها استعمارگران غربی گاهی با زور و جنایت قلدرمآبانه و گاهی با توطئه و نیرنگ و در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تبلیغات گسترده تلاش زیادی را برای محروم ساختن زنان ایران از این ارزش والای الهی انجام داده‌اند. اما زنان قهرمان و بیدار ایران با مقاومت در مقابل تمام این زورگویی ها و تحمیل های گسترده تبلیغات نشان داده اند که حاضرند از جان خود بگذرند ولی از عفت و حجاب خود هرگز. گواه این ادعا چادر خونین هفت هزار زن شهیده انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند که چادر را کفن خود ساختند تا به پیاده نظامان فرهنگ غرب ثابت کنند که یادگار حضرت زهرا (س) نسل به نسل و قلب به قلب در این سرزمین ماندگار خواهند شد.

گرچه وضعیت عفاف و حجاب در سطح جامعه بسیار بحرانی می‌باشد ولیکن حوزه علمیه ریحانة‌الرسول (ع) ارومیه ضمن حمایت و تقدیر از بیانیه استانداری استان آذربایجان غربی در دفاع از برخورد با مروجین و عاملان بی‌حجابی در سطح شهر، اعلام می‌نماید سربازان این حوزه‌ی علمیه آماده همکاری در پیاده‌سازی زیست عفیفانه در سطح جامعه می‌باشد.

لذا از حضور ریاست محترم استانداری به عنوان اول شخص تأثیر گذار در استان تقاضامندیم تا این بیانات و فرامین را به ورطه‌ی عمل رسانده وتنها به بیان این سخنان اکتفا نگردد چرا که «کُلُّکُم راعٍ وَ کُلُّکُم مَسئولٌ عن رعیّته» .

امید داریم باهماهنگی تمامی نهادهای دولتی و خصوصی پیرو بیانیه استانداری  در عدم ارائه خدمات عمومی به افراد بی‌حجاب و همچنین برخورد جدی با این افراد هنجار شکن، موجبات خشنودی قلب نازنین امام زمان (عج را مهیا نموده و آرامش روحی و روانی جامعه را بازگردانید./.

تنظیم خبر: علی علیزاده

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.