کد خبر : 632
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

در بیانیه استانداری آذربایجان غربی عنوان شد؛

حجاب از ارزنده‌ترین نمادهای فرهنگی و اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران است

حجاب از ارزنده‌ترین نمادهای فرهنگی و اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران است
شیدا خبر: استانداری آذربایجان غربی با صدور بیانیه ای، حجاب را یکی از ارزنده‌ترین نمادهای فرهنگی و اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

…………………………………………………………………………………………………………….

در بیانیه استانداری آذربایجان غربی عنوان شد؛

حجاب از ارزنده‌ترین نمادهای فرهنگی و اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران است

شیدا خبر:

استانداری آذربایجان غربی با صدور بیانیه ای، حجاب را یکی از ارزنده‌ترین نمادهای فرهنگی و اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

 

به گزارش خبرنگار ما ، استانداری آذربایجان غربی در خصوص مسئله حجاب بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد:

بسم ا… الرحمن الرحیم

سال نو و بهار طبیعت را تبریک عرض نموده و این تقارن زیبا با بهار قرآن و جانها را شاکریم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما مردم شریف و مؤمن آذربایجان غربی در ماه مبارک رمضان را از خداوند متعال مسئلت داریم.

حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی و الزام قانونی و هنجار اجتماعی، همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران بوده که از ارزنده‌ترین نمادهای فرهنگی، اجتماعی است.

دشمنان در سالهای اخیر همواره از همه ظرفیت های فرهنگی و رسانه ای خود برای هنجار شکنی و چند قطبی قطبی سازی در جامعه و تقابل و تضاد هنجاری و نهایتاً بی هنجاری حول محور حجاب استفاده کرده و می کنند. لذا امروز مسئله بی حجابی و ناهنجاری در امر پوشش وضعیتی است که اکثر مردم، نخبگان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و رسانه ها آن را مورد تحلیل و مداقه قرار می‌دهند. از آنجا که هنجارشکنی در مقوله حجاب مغایر با ارزش‌های محوری جامعه اسلامی است، موجب جریحه‌دار شدن وجدان جمعی جامعه می‌گردد که مطالبه و خواست عمومی برای مقابله با اختلال هنجاری را بدنبال دارد.

برهمین اساس استانداری آذربایجان غربی بر خود فرض می‌داند برای پاسداری از ارزشهای محوری، اجتماعی، فرهنگی در مطالبه عمومی مردم و خواسته برحق آنها مبنی بر داشتن جامعه‌ای عفیف و نجیب احترام گذاشته و گوش شنوا و زبانی پاسخگو و بازویی توانمند برای تأمین حقوق مردم به‌ویژه حق زیست عفیفانه به عنوان یکی از حقوق اساسی شهروندان است.

مجددا بر لزوم رعایت حجاب از سوی کلیه شهروندان محترم در کلیه اماکن، معابر و فضاهای عمومی تأکید می شود و از همه گروههای مرجع دینی، فرهنگی و اجتماعی تقاضا دارد با حضور مسئولانه خود در میدان، تبیین این موضوع حساس را برخود فرض دانسته و باب گفت‌وگوی مثبت در امر حجاب را برای همه طیف‌های نیازمند به بهره‌های فکری و ذهنی بیش از پیش بازنمایند. تردیدی نیست که «اقناع» نسل جوان مؤثرترین راهبرد در بهبود وضعیت حجاب خواهد بود که در این میان دستگاههای دولتی، فرمانداران و کلیه متولیان امر وظیفه راهبری و نظارت و اجرای قوانین مرتبط با حوزه ی عفاف و حجاب را بر عهده داشته و عملکرد کلیه متولیان مورد بررسی قرار گرفته و هر گونه کم کاری و تساهل در این امر مورد اغماض نخواهد بود.

متولیان امر با اولویت قرار دادن این موضوع و تلاش برای برخورد با هنجار شکنان و کسانی که با کشف حجاب مورد بازیچه تفکرات ضد دینی و رسانه های غربی قرار گرفته اند اهتمام بیشتری داشته باشند.

در پایان ضمن تأکید بر لزوم رعایت حجاب از منظر نظامات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور، با تأکید مجدد بر بکارگیری روشهای اقناعی، ترغیبی و تسهیلی در اعتلای شخصیت معنوی و حفظ هویت زن مسلمان ضمن اعلام حمایت از همه آمران به معروف و ناهیان از منکر در سراسر استان، نیروهای انتظامی ، دستگاه محترم قضائی، ضابطین و سایر نهادهای ذی‌ربط نسبت به مواجهه با هنجارشکنان در چهارچوب قوانین تاکید می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.