کد خبر : 664
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

دبیر جشنواره:

داوران جشنواره شعر ترکی رضوی در آذربایجان‌غربی مشخص شدند

داوران جشنواره شعر ترکی رضوی در آذربایجان‌غربی مشخص شدند
داوران هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی رضوی در استان آذربایجان‌غربی مشخص شدند

……………………………………………………………………………………..

دبیر جشنواره:

داوران جشنواره شعر ترکی رضوی در آذربایجان‌غربی مشخص شدند

شیدا خبر:

دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی شعر ترکی آذری رضوی گفت: داوران هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی رضوی در استان آذربایجان‌غربی مشخص شدند.

علیرضا نوروزی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از «اسماعیل امینی، اسماعیل فرزانه و علی شهودی» به عنوان داوران بخش داخلی و از مصطفی قلیزاده‌علیار به عنوان داور بخش خارجی  هیئت داوران هفدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری نام برد.

وی با توجه به تجارب  و سوابق داوران اتنخابی در حوزه‌ شعر و ادبیات گفت: قطعا داوران با انتخاب اشعار درخور شان حضرت ثامن الائمه، نقش موثری در اشاعه فرهنگ غنی رضوی خواهند داشت.

نوروزی افزود: هفدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در نیمه اول خردادماه 1402به میزبانی آذربایجان‌غربی در سال جاری برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هدف از برگزاری شعر رضوی به زبان ترکی آذری را اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآوردگان آثار حوزه فرهنگ رضوی عنوان کرد.

وی پرداختن به سیره و معارف رضوی، برداشت شاعرانه از روایات و معارف آسمانی زیارتنامه امام رضا (ع)، فضائل، مناقب و مدایح رضوی، پرداختن به احادیث و روایات رضوی و همچنین سیره و معارف مرتبط با حضرت فاطمه معصومه (س) را از محور‌های این دوره از جشنواره ذکر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.