کد خبر : 48
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۴:۱۳

دور سوم تعیین‌تکلیف سپرده‌گذاران فرشتگان/ تا ۵۰ میلیون تومانی‌ها آماده باشند

دور سوم تعیین‌تکلیف سپرده‌گذاران فرشتگان/ تا ۵۰ میلیون تومانی‌ها آماده باشند

در جریان رسیدگی به پرونده موسسه اعتباری کاسپین قرار بر این شد تا تعیین‌تکلیف وضعیت سپرده‌گذاران تعاونی فرشتگان به عنوان بزرگترین زیرمجموعه این موسسه از اواخر اردیبهشت‌ماه و به طور مرحله‌ای آغاز شود. بر این اساس از ۲۸ اردیبهشت‌ماه تا ۸ خردادماه سپرده‌های تا سقف ۱۰ میلیون تومان می‌توانستند با مراجعه به ۲۰ شعبه مشخص

در جریان رسیدگی به پرونده موسسه اعتباری کاسپین قرار بر این شد تا تعیین‌تکلیف وضعیت سپرده‌گذاران تعاونی فرشتگان به عنوان بزرگترین زیرمجموعه این موسسه از اواخر اردیبهشت‌ماه و به طور مرحله‌ای آغاز شود. بر این اساس از ۲۸ اردیبهشت‌ماه تا ۸ خردادماه سپرده‌های تا سقف ۱۰ میلیون تومان می‌توانستند با مراجعه به ۲۰ شعبه مشخص شده کاسپین وضعیت خود را تعیین‌تکلیف کنند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در ادامه نیز از ۹ خردادماه مرحله دوم آغاز شد و سپرده‌گذاران تا سقف ۲۰ میلیون تومان می‌توانستند به شعب مربوطه مراجعه کنند که این مهلت تا ۲۳ خرداد ادامه داشت، اما همچنان ادامه دارد.

اما آنطور که پیشتر نیز بانک مرکزی اعلام کرده بود، با اتمام مهلت تعیین‌شده روند پرداختی‌ها همچنان به سپرده‌گذاران تا سقف ۲۰ میلیون ادامه داشته و قرار بر این است به زودی مبالغ بالاتر نیز تعیین‌تکلیف شوند.

بنا بر تازه‌ترین اعلام معاون نظارت بانک مرکزی، تعیین‌تکلیف سپرده‌های تا سقف ۵۰ میلیون تومان تعاونی منحل شده فرشتگان پیش از عید سعید فطر در دستور کار قرار می‌گیرد.

آنطور که فرشاد حیدری اعلام کرده، با اجرای مرحله سوم از فرآیند تعیین‌تکلیف سپرده‌گذاران فرشتگان، تا حدود ۹۳ درصد آنها دارای وضعیت مشخصی خواهد شد و هفت درصد باقی‌مانده نیز در مراحل بعدی مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

این در حالی است که فرشتگان نزدیک به ۵۰۰ هزار سپرده‌گذار دارد که از این تعداد تا ۴۰۰ هزار نفر دارای سپرده کمتر از ۲۰ میلیون تومان هستند. بنابر اعلام بانک مرکزی، تا پایان مرحله اول برای ساماندهی سپرده‌گذاران زیر ۱۰ میلیون تومان حدود ۱۳ میلیارد تومان و در اواخر مرحله دوم در مجموع حدود ۲۷ میلیارد تومان پرداختی انجام شده است.

در حالی تاکنون فقط ۲۰ شعبه کاسپین دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی بوده و سپرده‌گذاران می‌توانستند به آن‌ها مراجعه کنند که در تازه‌ترین تصمیم قرار بر صدور مجوز ۶۰ شعبه جدید برای این موسسه شده است.

آنطور که معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرده، تا روز چهارشنبه ۳۱ خردادماه ۶۰ شعبه به چرخه فعالیت موسسه کاسپین اضافه می‌شود و در این شرایط تعداد شعب به عدد ۸۰ خواهد رسید که می‌تواند در روند رسیدگی به مراجعان کاسپین و تعیین‌تکلیف سپرده‌گذاران فرشتگان سرعت بیشتری ایجاد کند.

موسسه اعتباری کاسپین در پایان سال ۱۳۹۴ موفق به دریافت مجوز از بانک مرکزی شد. این موسسه با پیوستن هشت تعاونی اعتباری غیرمجاز که انحلال آنها اعلام شده بود، تشکیل و قرار شد تا کاسپین مسوولیت رسیدگی به امور این هشت تعاونی را برعهده گیرد، اما در ادامه در جریانی قرار گرفت که با حواشی همراه شد که تجمعات گسترده‌ای از سپرده‌گذاران آن را به همراه داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.