کد خبر : 733
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷

با حضور مسئولین اجلاس برگزار شد؛

برگزاری نشست مطبوعاتی سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی

برگزاری نشست مطبوعاتی سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی
نشست مطبوعاتی سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با حضور خبرنگاران رسانه ها در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

با حضور مسئولین اجلاس در ارومیه؛

نشست مطبوعاتی سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی برگزار شد

نشست مطبوعاتی سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان “همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک” با حضور خبرنگاران رسانه ها در ارومیه برگزار شد.

به گزارش شیدا خبر، این نشست با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی و دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

  • حضور 1700 مهمان در سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت‌ اسلامی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بعد از ظهر 17 مرداد در نشست مطبوعاتی سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در ارومیه، گفت: یک هزار و 700 مهمان از کشورهای همسایه و داخل کشور در سومین اجلاس منطقه‌ای کنفرانس اسلامی که 18 مرداد در ارومیه برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه و قدردانی از استاندار آذربایجان برای میزبانی سومین اجلاس منطقه ای وحدت، اظهار کرد: ایران کشوری با ادیان و اقوام مختلف است که قرن‌های متمادی به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی کرده و الگوی مناسبی در این زمینه برای دیگر کشورهای اسلامی است.

وی در ادامه با ابراز مباهات برای حضور در کشوری که ادیان باهم به صورت مسالمت آمیز زندگی می‌کنند، افزود: آذربایجان غربی اقوام و ادیان مختلف را در خود جای داده و این افتخار بزرگی است.

شهریاری با اشاره به اینکه آذربایجان غربی ویژگی ملی زندگی مسالمت آمیز را به صورت استانی در خود جای داده، تصریح کرد: این مایه افتخار استان بوده و در همین راستا مجمع تقریب بنا را بر این گذاشت که سومین اجلاس را در آذربایجان غربی برگزار کند.

این مقام مسئول به حضور مهمانانی از کشورهای روسیه، گرجستان، ترکیه، عراق و سوریه در این اجلاس نیز اشاره کرده و افزود: برخی از مفتیان مختلف جهان نیز در این اجلاس شرکت داشته و شاهد برگزاری باشکوه این کنفرانس خواهیم بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اولویت با حضور کشورهای منطقه در این نشست و کنفرانس بوده، گفت: با برگزاری این اجلاس به دنبال توسعه روابط خود با کشورهای همسایه هستیم.

  • اسلام همه مردم را به وحدت دعوت کرده است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: دین مبین اسلام تمام مردم اعم از مسلمان و غیرمسلمان را به وحدت، صمیمیت، رحمت و دوستی دعوت کرده و این امر در روایات و آیات به‌صراحت بیان شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در ادامه این نشست مطبوعاتی، افزود: باید مشترکات را مورد توجه قرار داده و از اختلافات دوری کنیم و در این میان موضوع توحید به‌عنوان اصل محوری باشد.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم آمده که دشمن به‌دنبال اختلاف و فتنه است، تصریح کرد: باید از اختلاف دوری کنیم و اقدام مجمع تقریب در راستای برگزاری اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی نیز در همین زمینه بوده و حائز اهمیت و قابل تقدیر است.

امام جمعه ارومیه در ادامه با بیان اینکه اثر این اجلاس‌ها برای سال‌های متمادی در اذهان مانده و برکات طولانی‌مدت خواهد داشت، افزود: ادیان و مذاهب در آذربایجان‌غربی از این اجلاس متنعم شده و اخوت و همدلی آن‌ها عمیق‌تر می‌شود.

وی در پایان با اعلام اینکه صمیمت و الفت در بین اقوام و مذاهب آذربایجان غربی ساری و جاری است، افزود: این استان رنگین کمان ادیان و مذاهب بوده و سالهاست مردم آذربایجان غربی برادرانه در کنار هم زندگی می کنند.

  • زائران و زیارت اربعین جلوه ای از اتحاد و وحدت
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تردد زائران اربعین از مرز تمرچین در سال گذشته به‌عنوان نماد و جلوه وحدت اقوام و ادیان بوده و امسال نیز برنامه‌ریزی ویژه برای تداوم این موفقیت داریم.

محمدصادق معتمدیان در نشست خبری سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در ارومیه با اشاره به دستاوردهای میزبانی استان از زائران اربعین در سال گذشته، افزود: پیش بینی شده امسال نیز میزبان بیش از 500 هزار زائر عتبات عالیات در استان بوده و جلوه ای دیگر از وحدت و اتحاد به نمایش گذاشته شود.

وی همچنین با بیان اینکه مقابله مردم با تهدیدات مختلف و حضور فعال در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، در سایه وحدت اسلامی به وجود آمده، خاطرنشان کرد: آذربایجان‌غربی و ارومیه به‌عنوان رنگین‌کمان اقوام و ادیان و مذاهب شناخته شده است.

معتمدیان همچنین با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی شاهد حضور اقوام و ادیان مختلف در صیانت از ارزش های انقلاب و حفاظت از مرزهای کشور بودیم، افزود: مناطق متکثر قومی، مورد توجه دشمن برای اختلاف افکنی بوده و برای مقابله با توطئه ها در این مناطق، همواره باید آماده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.