کد خبر : 526
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی:

نظام بانکی در اعطای تسهیلات کم‌بهره برای نوسازی صنعت چاپ همراهی کنند

نظام بانکی در اعطای تسهیلات کم‌بهره برای نوسازی صنعت چاپ همراهی کنند
نوروزی خواستار همکاری بانک‌ها در اعطای تسهیلات کم‌بهره برای نوسازی صنعت چاپ استان شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی:

نظام بانکی در اعطای تسهیلات کم‌بهره برای نوسازی صنعت چاپ همراهی کنند

شیدا خبر- گروه فرهنگی:
مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در بازدید از چاپخانه‌های استان، خواستار همکاری بانک‌ها در اعطای تسهیلات کم‌بهره برای نوسازی صنعت چاپ استان شد.
علیرضا نوروزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی و مجید محبی رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان به مناسبت روز ملی صنعت چاپ از سه چاپخانه پارسا، آماج و مظاهری بازدید کرد.
نوروزی در این بازدید درباره وضعیت چاپخانه‌های استان گفت: چاپخانه‌های استان در زمینه‌های پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ و با انواع مختلف چاپ سنتی، افست، لیتوگرافی، فلکسو و روتوگراور، سیلک، دیجیتال و چاپ خاص در استان فعالیت دارند.
وی افزود: امروزه اهمیت و جایگاه صنعت چاپ برکسی پوشیده نیست و این صنعت در بطن خود ارتباط بسیار گسترده‌ای با هنر و فرهنگ دارد و این امر اهمیت آن را دوچندان می‌کند.
نوروزی ادامه داد: صنعت چاپ حساس‌ترین نقش را در توسعه فرهنگی و اجتماعی یک جامعه برعهده دارد و هرچه این صنعت پیشرفت و توسعه بیشتری پیدا کند میراث مکتوب یک کشور با کیفیت برتری به آیندگان سپرده خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اعلام اینکه ۴۱۲ چاپخانه در  استان به فعالیت مشغول بوده و ۲۹ واحد جدید در حال صدور مجوز هستند، افزود: ۲۱۶ چاپخانه در شهرستان ارومیه و ۱۹۶ واحد در گستره ۱۷ شهرستان فعال هستند و هم اکنون چاپخانه‌های استان علاوه بر پاسخگویی به نیازهای چاپ و بسته‌بندی داخلی، سفارش‌های چاپی زیادی از استان‌ها و کشورها دارند.

چاپخانه غیرفعالی در سطح استان نداریم
مجید محبی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان آذربایجان‌غربی نیز در این بازدید مشکل بیمه، مالیات، شرایط کرونایی، گرانی کاغذ و مواد اولیه، مساعدت اندک ادارات و بانک‌ها برای خرید و نوسازی دستگاه‌های به‌روز چاپ، برون‌سپاری و سفارش از استان‌های دیگر را ازجمله مشکلات اصلی صنعت چاپ در استان آذربایجان‌غربی عنوان کرد و خواستار همکاری بانک‌ها در اعطای تسهیلات کم‌بهره برای نوسازی صنعت چاپ استان شد.
وی با بیان اینکه تجمیع و هلدینگ‌سازی صنعت چاپ مهم است، افزود: در سال 1400 تنها 50 درصد صنعت چاپ در استان فعال خواهد بود، آموزش را حلقه مفقوده صنعت چاپ در استان عنوان کرد و گفت: متاسفانه از آموزش این صنعت در استان استقبال نمی‌شود که موجب رکود این صنعت در استان شده است.
تولید روزانه بیش از ۲۰ هزار انواع جعبه
مظاهری، مدیر چاپ مظاهری با بیان اینکه روزانه بیش از ۲۰هزار نوع جعبه در این کارگاه تولید می‌شود، گفت: محصولات این کارگاه به کشورهای عراق، بغداد، سوئد و دیگر کشورهای همسایه صادرات داریم.
وی با بیان اینکه در این کارگاه، ۱۵ نفر به‌صورت مستقیم مشغول کار هستند، افزود:  نبود حمایت بانکی، دارایی و مالیات، ضعف در حوزه بسته‌بندی،  ازجمله مشکلات این حوزه است.
هادی ایرانی، مدیر صنایع بسته‌بندی آماج ارومیه با بیان اینکه در کارگاه آماج 20 نفر مستقیم و 25 نفر غیرمستقیم مشغول فعالیت هستند، گفت: مالیات، بیمه و به‌روز نبودن دستگاه‌ها ازجمله بزرگترین مشکلات این صنف عنوان کرد.
وی افزود: در موضوع صادرات، سیستم بسته‌بندی مناسب‌تری لازم است؛ چراکه کشورهای همسایه سیستم پلاستیکی را به‌خاطر موضوع بازیافت قبول ندارند.

تنظیم خبر: علی علیزاده

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.