کد خبر : 670
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

۱۶ اردیبهشت برگزار شد؛

گرامیداشت یاد و خاطره «استاد اوستا» در حوزه هنری آذربایجان غربی

گرامیداشت یاد و خاطره «استاد اوستا» در حوزه هنری آذربایجان غربی
یاد و خاطره استاد «مهرداد اوستا » در محفل ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی گرامی داشته شد .

………………………………………………………………………………..

گرامیداشت یاد و خاطره «استاد اوستا» در حوزه هنری آذربایجان غربی

شیدا خبر:

یاد و خاطره استاد «مهرداد اوستا » در محفل ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی گرامی داشته شد .

این گزارش حاکی است ؛ یاد و خاطره مرحوم استاد «مهرداد اوستا » ۱۶ اردیبهشت سال جاری در سی و دومین سالگرد درگذشت این شاعر انقلابی و ضد صهیونیسم در محفل طنز حوزه هنری آذربایجان غربی طی برنامه ای باعنوان « صهیو+ نیست » گرامی داشته شد .

در این محفل، مسئول واحد آفرینشهای ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی  به مناسبت ۱۷ اردیبهشت سالروز وفات شاعر متعهد انقلاب مرحوم استاد «مهرداد اوستا» (۱۳۰۸ – ۱۳۷۰) با معرفی شخصیت و آثار انقلابی این شاعر و ادیب داشمند، گفت: مرحوم استاد مهرداد اوستا، از شاعران متعهد و انقلابی از دهه چهل و همزمان با قیام حضرت امام خمینی (ره ) در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲بود و آثارش در قالب قصاید فاخر و غزلهای لطیف، از شاهکارهای ادب فارسی معاصر محسوب می شود.
مصطفی قلیزاده علیار با ذکر این نکته که اوستا دلداده استاد شهریار بود و با شاعر توانمند ارومیه مرحوم علی صدری ارتباط دوستانه داشت، افزود: اوستا در نخستین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در ارومیه در سال ۱۳۶۹ حضور یافت و شعر خواند.
قلیزاده علیار در پایان با قرائت ابیاتی ضد اسرائیلی از مهرداد اوستا، خاطرنشان ساخت: کتاب «امام حماسه ای دیگر» از مهرداد اوستا شامل اشعار دوران انقلاب وی می شود که علاوه بر موضوعات انقلاب و دفاع مقدس، اشعار ضد اسرائیلی و ضد صهیونیستی این شاعر در آن منتشر شده و می توان گفت: اوستا شاعری ضد صهیونیست و حامی آرمان آزادی فللسطین بود.
گفتنی است ؛ در این محفل ادبی، شاعران حاضر از جمله غلامعلی کریمی، میر حسین سعیدی، نازیلا علیلو، تبسم شدتی، میلاد حافظ، امید شمس آذر، سولماز طلوعی، فاطمه جهانگیری، فاطمه اسعدی، سحر افضلی، صادق داسگر، محمدتقی آقازاده، رویا جهان، سید رامین هاشمی، خدیجه حسنپور اشعار خود را در موضوعات و قالبهای مختلف خواندند .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.