کد خبر : 904
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۲۸

رئیس اورژانس آذربایجان غربی خبر داد؛

اورژانس ۱۱۵ آذربایجان غربی پاسخگوی بیش از نیم میلیون تماس طی سال گذشته

اورژانس ۱۱۵ آذربایجان غربی پاسخگوی بیش از نیم میلیون تماس طی سال گذشته
رئیس اورژانس آذربایجان غربی گفت: کارشناسان مرکز پیام اورژانس آذربایجان غربی در سال گذشته به بیش از نیم میلیون تماس با اورژانس پاسخگو بوده اند.

به گزارش شیدا خبر، دکتر فرزین رضازاده در این خصوص اظهار داشت: در سال گذشته در حدود 569 هزار تماس با اورژانس استان برقرار شده است که از این تعداد بیش از 111 هزار ماموریت توسط واحدهای عملیاتی اورژانس انجام شده است.

 

وی با اشاره به آمار مزاحمت های تلفنی اورژانس بیان کرد: در حدود 60 هزار مزاحمت تلفنی در مرکز پیام ثبت شده است که بخش زیادی از انرژی کارشناسان تریاژ تلفنی اورژانس صرف پاسخگویی به مزاحمین تلفنی می شود و همچنین با توجه به اشغال خطوط اورژانس، متاسفانه مددجویان نیازمند خدمات اورژانس، از دریافت خدمات محروم می شوند.

 

دبیر کمیته اربعین دانشگاه با اشاره به پوشش امدادی مراسم معنوی اربعین توسط اورژانس بیان کرد: اورژانس آذربایجان غربی در مراسم اربعین 1402 با استقرار 48 دستگاه آمبولانس سبک، 2 دستگاه موتورلانس، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک فروند بالگرد، یک باب چادر سلامت و 260 نفر نیرو بصورت مستقیم به بیش از یک هزار و 300 زائر اربعین خدمات سلامت ارائه داد.

 

دکتر رضازاده در خصوص پروژه های افتتاح شده اورژانس در سال گذشته افزود: دو پایگاه اورژانس ویژه بانوان را در استان افتتاح کردیم که آذربایجان غربی از این حیث از استان های پیشتاز در اورژانس کشور است.

 

وی در ادامه اشاره کرد: در سطح استان تعداد 20 پروژه در حال احداث برای پایگاه های اورژانس داریم که امیدواریم در سال جدید با تلاش مسئولین به بهره برداری برسد.

 

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: در طی سال گذشته کارشناسان اورژانس استان 65 هزار مددجو را به مراکز درمانی سطح استان انتقال داده اند و 13 هزار مددجو در محل از خدمات درمانی اورژانس بهره مند شده اند.

 

دکتر رضازاده تصریح کرد: در حدود 22 هزار و 76 حادثه ترافیکی در سطح استان به مرکز پیام اورژانس گزارش شد که تکنیسین های اورژانس به 25 هزار و 133 مصدوم حوادث ترافیکی خدمات اورژانس ارائه داده اند.

 

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: در سال گذشته، 31 مورد زایمان مادر باردار توسط کارشناسان اورژانس انجام گردیده که این کار باعث نجات جان مادر باردار و نوزاد در سطح استان شده است.

 

وی افزود: اورژانس هوایی آذربایجان غربی در سال گذشته تعداد 39 ماموریت انجام داده است که 3 مأموریت آن به صورت اولیه بوده است که تکنیسین های اورژانس هوایی یک مادر باردار در مناطق صعب العبور، یک سرباز در منطقه مرزی و یک مصدوم سانحه ترافیکی را از صحنه فوریت به مراکز درمانی انتقال داده اند.

 

دکتر رضازاده خاطر نشان کرد: پایگاه های موتورلانس در ارومیه یک هزار و 870 ماموریت انجام دادند که با توجه به وضعیت ترافیکی شهر در ساعات اوج ترافیک باعث کاهش شاخص زمانی رسیدن کارشناسان 115 بر بالین بیماران و مصدومان بود.

 

گفتنی است اورژانس آذربایجان غربی با 110 پایگاه اورژانس، یک فروند بالگرد، 3 دستگاه موتورلانس فعال، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک هزار نفر نیروی انسانی متخصص، در حال ارائه خدمات اورژانسی به بیماران نیازمند خدمات اورژانس در سراسر استان می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.