کد خبر : 258
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۳:۲۷

مديرکل اطلاعات آذربايجان‌غربي:

علی علیزاده

رسانه‌ها از عوامل افزايش مشارکت مردم در انتخابات هستند

رسانه‌ها از عوامل افزايش مشارکت مردم در انتخابات هستند
مديرکل اطلاعات استان آذربايجان غربي رسانه ها را از جمله عوامل افزايش مشارکت مردم در عرصه انتخابات معرفي کرد.

مديرکل اطلاعات آذربايجان‌غربي:

رسانه‌ها از عوامل افزايش مشارکت مردم در انتخابات هستند

شیدا خبر:

مديرکل اطلاعات استان آذربايجان غربي رسانه ها را از جمله عوامل افزايش مشارکت مردم در عرصه انتخابات معرفي کرد.

اين گزارش حاکي است ؛ مديرکل اطلاعات آذربايجان غربي در نشست هم‌انديشي اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه پيرامون انتخابات پيش رو گفت: رسانه‌ها بايد با حرفه‌اي گري، در چارچوب قانون، با اطلاع‌رساني صحيح و توجه به نياز‌هاي مخاطبان زمينه‌ساز تحقق مشارکت حداکثري مردم در انتخابات باشند.
وي با بيان اينکه “رسانه‌هاي جمعي” يکي از عوامل و متغير‌هاي مهم در افزايش مشارکت مردم در انتخابات هستند، تلاش هاي دشمن بيروني را ناامن‌سازي کشور در حوزه نظامي، اطلاعاتي و رسانه‌اي عنوان کرد و افزود: دشمنان همواره به دنبال توليد محتواي دروغين در فضاي مجازي و ايجاد فاصله بين مردم و حاکميت هستند.
اين مقام امنيتي استان افزود: نگاه گروه‌هاي معاند، سرويس‌هاي اطلاعاتي دنيا، گروه‌هاي سلطنت‌طلب و … بر اين موضوع متمرکز شده است که القا کنند در داخل کشور التهاب ويژه‌اي وجود دارد لذا مقابله با هجمه تبليغاتي دشمن در فضاي مجازي و حقيقي ضروري است.
وي سپس کارکرد‌هاي انتخابات در کشور را برشمرد و اذعان کرد: اولين کارکرد انتخابات نياز جامعه به تغيير است، وقتي انتخاباتي برگزار مي‌شود دولت جديد با وزراي جديد، کارکرد جديد، شعار جديد و گشايش جديد روي کار مي‌آيد که تامين‌کننده تغييرات در جامعه است.
مديرکل اطلاعات آذربايجان غربي با اشاره به اينکه انتخابات گفتمان‌هاي پراکنده را در يک محور قرار مي‌دهد، ادامه داد: با برگزاري انتخابات بخشي از نارضايتي‌ها در جامعه فروکش مي‌کند و مردم منتظر عکس العمل‌ها و تحرکات دولت‌ها مي‌شوند.
اين مقام مسئول اميد به آينده بهتر، کاهش ميزان خطرپذيري نظام، افزايش انسجام اجتماعي در لايه‌هاي مختلف جامعه را از ديگر کارکرد‌هاي انتخابات برشمرد و اذعان کرد: ضدانقلاب بيروني که در 40 سال گذشته به کمک فضاي مجازي و حقيقي سعي در فروپاشي نظام دارد، با ديدن انتخابات سالم، با امنيت کامل و مشارکت خوب تسليم شده است به طوري که خروجي انتخابات در کشور برقراري امنيت کامل، استقرار دولت با کابينه جديد و شکست توطئه‌هاي دشمن بوده است.
اين مقام امنيتي افزود: براساس نظرسنجي‌هاي صورت گرفته، شيب مشارکت مردم رو به افزايش است.
مديرکل اطلاعات آذربايجان غربي اضافه کرد: براساس فرمايشات امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري زماني مردم‌باوري حاصل مي‌شود که خداباوري داشته باشيم و اين زماني تحقق مي‌يابد که به خودباوري رسيده باشيم.
* نقش موثر رسانه ها در فرهنگ‌سازي
حجت‌الاسلام دکتر ناصر خداياري مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي هم در اين نشست گفت: رسانه‏‌ها نقش موثري در تحولات جوامع، فرهنگ‌سازي و مشارکت حداکثري مردم در پاي صندوق‌هاي راي و آگاهي بخشي مردم برعهده دارند.
وي افزود: حضور حداکثري مردم در پاي صندوق راي فرآيندي است که رسانه‌ها از ارکان مهم آن محسوب مي‌شوند.
اين مقام فرهنگي استان اضافه کرد: انتخابات فرصتي براي همبستگي و انسجام ملي و شرکت در تعيين سرنوشت و آينده کشور بوده و مشارکت حداکثري و برگزاري انتخابات با شکوه به نوعي تضمين آينده کشور و پشتوانه‌اي مستحکم براي نظام است.
خداياري با تاکيد بر رقابت سالم بين کانديدا‌ها اذعان کرد: اصحاب رسانه و هنر به دليل حضور پررنگ در بين آحاد مختلف مردم، بايد زواياي مختلف چيستي انتخابات و فوايد آن را بازگو کرده و نقش اساسي در حضور پرشور مردمي در پاي صندوق‌هاي راي داشته باشند.
در ادامه مراسم نمايندگان اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه ديدگاه‌هاي خود را بيان کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.