کد خبر : 580
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه خبر داد؛

عبور تجهیزات زرهی و مهندسی سپاه از رود ارس

عبور تجهیزات زرهی و مهندسی سپاه از رود ارس
سردار پورجمشیدیان با اشاره به نصب پل متحرک بر روی رودخانه ارس گفت: عملیات عبور تجهیزات زرهی و ماشین‌آلات مهندسی از روی پل نصب‌شده با موفقیت انجام شد.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه خبر داد؛

عبور تجهیزات زرهی و مهندسی سپاه از رود ارس

شیدا خبر:

به گزارش خبرنگار ما به نقل از دفاع پرس، سردار «علی‌اکبر پورجمشیدیان» معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران درباره آخرین اقدامات و تمرینات انجام شده در این رزمایش اظهار داشت: ما امروز عملیات پیچیده نصب پل بر روی رودخانه را با توان بالای واحدهای مهندسی نیروی زمینی سپاه انجام دادیم.

سردار پورجمشیدیان ادامه داد: لحظاتی قبل، عملیات عبور تجهیزات زرهی و ماشین‌آلات مهندسی از روی پل نصب شده با موفقیت انجام شد.

وی اضافه کرد: همچنین عملیات انتقال ماشین‌آلات مهندسی توسط رزمندگان نیروی زمینی سپاه از روی رودخانه با موفقیت انجام شد و در ادامه عملیات تهاجمی شبیه‌سازی شده را انجام خواهیم داد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه گفت: امشب نیز عملیات تاخت شبانه در یک منطقه صعب‌العبور کوهستان انجام خواهد شد.

  • هلی‌برن نیرو‌های ویژه سپاه بر ارتفاعات منطقه رزمایش ارس

این گزارش همچنین حاکی است ، سومین روز از رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه در منطقه عمومی ارس آغاز شد.

در این بخش از رزمایش، نیرو‌های ویژه سپاه با اجرای عملیات هلی‌برن و هوابرد با بهره‌گیری از بالگرد‌های Mi-۱۷، بر روی مناطق از پیش تعیین شده پیاده شدند و تصرف ارتفاع و جاده‌های مواصلاتی دشمن را به‌منظور قطع راه‌های پشتیبانی تمرین کردند.

رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ۲۵ مهر با حضور سرلشکر سلامی فرمانده‌ کل سپاه و جمعی از فرماندهان ارشد سپاه در منطقه ارس (منطقه مرزی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی) آغاز شد و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

در این رزمایش برای نخستین بار نصب پل شناور به‌منظور تردد نیرو و تجهیزات روی رودخانه تمرین شد. یگان‌ها و رسته‌های تخصصی نیروی زمینی سپاه نیز سناریو‌های امنیتی و دفاعی را به‌صورت ترکیبی تمرین کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.