کد خبر : 827
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴

امام جمعه خوی:

اقدام نیروی دریایی ارتش در توقیف کشتی آمریکایی قابل ستایش است

اقدام نیروی دریایی ارتش در توقیف کشتی آمریکایی قابل ستایش است
امام جمعه خوی گفت: اقدام شجاعانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در توقیف کشتی آمریکایی قابل ستایش است.

…………………………………………..

امام جمعه خوی:

اقدام نیروی دریایی ارتش در توقیف کشتی آمریکایی قابل ستایش است

شیدا خبر:

امام جمعه خوی گفت: اقدام شجاعانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در توقیف کشتی آمریکایی قابل ستایش است.

  • مجلس به نمایندگان حساس به امور فساد نیازمند است

حجت الاسلام حجت قاسم خانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر خوی، بهترین راه برای اصلاح امور کشور را داشتن یک مجلس قوی برشمرد.

وی افزود: مجلس به نمایندگان بصیر، دلسوز ، کاربلد و حساس به امور مردم و فساد، مسلط بر قوانین و داشتن خلاقیت در وضع قوانین پیشرفته نیازمند است.

  • رجب ماه ولایت و نبوت است

اسم خانی ادامه داد: ماه رجب به‌معنای تعظیم‌ کردن و باعظمت‌ دانستن است و ماه بسیار عظیمی است چرا که هم ماه ولایت است و هم ماه نبوت.

وی افزود: اولیای الهی که در مقام تحصیل رضای حق و رسیدن به مقام عبودیّت بودند سعی و کوششان در این ماه، بیشتر از ماه‌های دیگر بود.

او گفت: از اعمال بسیار مبارک این ماه که شکرخدا در جامعه به‌ ویژه در بین جوانان رونق گرفته است، آیین معنوی اعتکاف است.

وی اضافه کرد: این سنّت حسنه از برجسته‌ترین توصیه‌های دینی است که پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام به گونه‌ ویژه ای بدان اهتمام داشته‌اند.

قاسم خانی اظهار کرد: این مراسم عبادی، کمال بندگی و خضوع انسان در پیشگاه ربوبی را برای فرشتگان به نمایش می‌گذارد و معارف فراوانی را، همچون احکام، اسرار، فضایل و آثار معرفتی و تربیتی فردی و اجتماعی، در خود جای داده است.

  • تبریک میلاد حضرت امام باقر(ع)

امام جمعه خوی در ادامه با اشاره به سالروز ولادت امام باقر (ع) و برشمردن مقامات و سجایای آن حضرت، گفت: از وجود مبارک امام باقر علیه السلام روایات مهم و شاخصی در باب آموزه‌های توحیدی وارد شده است که بسیار راهگشا است و آموزه مهمی که امام باقر علیه السلام به ما می رساند این است که اطاعتِ آن قدرتی که از سوی خدا و نماینده خدا نباشد، در حدّ شرک یا خود شرک است.

  • بی ثمری تصاویر یادگاری در چند بیمارستان و ساختمان متروکه برای«دُن کیشوت» های اسرائیل

وی افزود: سه ماه عملیات علیه غزه، اصالتا عملیاتی آمریکایی بود. سران آمریکا و اسرائیل، وزیران خارجه و دفاع، و روسای سیا و موساد، بالغ بر ۲۰ بار در این ۳ ماه با مسئولین رژیم جعلی صهیونیستی دیدار، و برای یکسره کردن کار غزه برنامه ریزی کردند. روی کاغذ و طبق نقشه باید غزه تا کنون فتح شده باشد؛ اسیران صهیونیست آزاد، و رزمندگان حماس، کشته یا اسیر شده باشند؛ تونل ها منهدم، و ادوات نظامی، کشف و ضبط شده باشند اما هیچ خبری از مارش پیروزی نیست. تصاویر یادگاری در چند بیمارستان و ساختمان متروکه، آورده ای برای “دُن کیشوت” های اسرائیل نداشت.

قاسم خانی اظهار کرد: دولت آفریقای جنوبی که حدود یک و نیم درصد مسلمان دارد اسرائیل را به جرم نسل کشی فلسطینی‌ها به دادگاه بین المللی کشاند و این شکایت چندین پیامد دارد اولی این است که اتهام «نسل‌کشی» به اسرائیل که تاکنون در سطح رسانه‌ها، سازمان‌های حقوق بشری و نهادهای مدنی مطرح می‌شد، این بار در یک سند حقوقی معتبر در عالی‌ترین مرجع قضایی بین‌المللی به صورت رسمی ثبت شده است.

او گفت: طرح اتهام نسل‌کشی در دیوان بین‌المللی دادگستری، روایت و تصویرسازی اسرائیل در جنگ روایتها -که بر اساس شعار «دیگر هرگز» و «مبارزه با تروریسم»- شکل گرفته را در ذهن مخاطب و افکار عمومی غرب مخدوش خواهد کرد و پرونده نسل‌کشل اسرائیل در دیوان -به ویژه پس از صدور احتمالی دستور موقت- مستعد است سرآغاز کارزارهای حقوقی علیه شرکت‌هایی باشد که همچنان روابط تجاری و اقتصادی خود را با اسرائیل حفظ کرده‌اند.

امام جمعه خوی ادامه داد: نکته دیگر، نقش تاریخی علمای شیعه در مقابله با رژیم صهیونیستی است. و تذکر این مطلب که هر چند نقطه اوج مبارزات علیه رژیم نجس اسرائیلی با شروع نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) و حضرت حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای است. و مبارزات گسترده، عمیق و اثرگذار در طول سال‌های با برکت انقلاب اسلامی، منجر به اضمحلال و انحطاط بیش از پیش رژیم صهیونیستی و ان شاء الله فروپاشی و نابودی نهایی آن ‌گردیده است. منتهی مبارزه با این رژیم توسط علمای شیعه هم چون کاشف الغطا، مرحوم شهید مدرس، آیت الله حائری یزدی، آیت الله کاشانی، بهبهانی و .. حتی به قبل از تأسیس رژیم منحوس صهیونیستی و این غده سرطانی بر می گردد.

  • اقدام شجاعانه نیروی دریایی ارتش 

وی افزود: اقدام شجاعانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در توقیف کشتی آمریکایی قابل ستایش است و هدف ایران از این اقدام مخابره این پیام به دنیاست که ایران تسلط کامل بر خلیج فارس و دریای عمان دارد و هرگاه اراده کند می تواند در این آب ها بر اساس منافع خود اقدام نماید. همچنین شرکت های بین المللی کشتیرانی اگر با آمریکا همکاری نمایند و منافع ایران را نادیده بگیرند، نمی توانند از تیر خشم و انتقام نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در امان بمانند و در زمان و مکان مناسب خیانت آنها پاسخ داده می شود.

قاسم خانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو متذکر شد: بهترین راهکار برای اصلاح امور کشور داشتن یک مجلس قوی با نمایندگان بصیر، دلسوز ، کاربلد و حساس به امور مردم و فساد، مسلط بر قوانین و داشتن خلاقیت در وضع قوانین پیشرفته می‌باشد به همین جهت شرکت در انتخابات فقط حق نیست بلکه یک مسئولیت تاریخی است و با انتخاب نماینده مجلس در واقع سرنوشت کشور در ۴ سال آینده رقم زده می شود.

وی در پایان تصریح کرد: یمنی ها در دفاع از مردم مظلوم غزه، کشتی‌های اسرائیلی را هدف قرار می دهند و آمریکایی ها و انگلیسی ها به جای توقف جنگ در غزه ، در حمایت از اسرائیل به یمن حمله‌ می کنند.

او گفت: این حرکت زشت بیش از پیش، آمریکایی ها را در چشم مردم جهان منفور خواهد ساخت و شکست هیمنه آمریکا را عیان خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.