کد خبر : 650
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

در اطلاعیه وزارت اطلاعات اعلام شد؛

بازداشت۷۱ نفر از اخلالگران کلان ارزی در قالب ۲۳ گروه

بازداشت۷۱ نفر از اخلالگران کلان ارزی در قالب ۲۳ گروه
وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای از بازداشت ۷۱ نفر از اخلالگران کلان ارزی سازمان‌یافته خبر داد.

……………………………………………………………………..

در اطلاعیه وزارت اطلاعات اعلام شد؛

بازداشت۷۱ نفر از اخلالگران کلان ارزی در قالب ۲۳ گروه

شیدا خبر:

وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای از بازداشت ۷۱ نفر از اخلالگران کلان ارزی در قالب ۲۳ گروه و تعدادی شبکه سازمان‌یافته خبر داد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

با اقدامات گسترده اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج)، ۷۱ نفر از اخلالگران کلان ارزی در قالب ۲۳ گروه و تعدادی شبکه سازمان‌یافته بازداشت شدند.

عوامل این شبکه‌ها با انجام فعالیت‌های غیرقانونی و اقدامات مجرمانه‌ی گوناگون در استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، البرز، مازندران، ایلام و کرمان، به بی‌ثباتی بازار ارز، ایجاد نوسانات غیرعادی قیمتی و هدر رفت منابع ارزی کشور دامن می‌زدند. از جمله شبکه‌های شناسایی شده عبارتند از:

۱- با رصد‌های اطلاعاتی صورت گرفته، ۱۴ گروه اخلالگر ارزی متشکل از افراد و صرافان غیرمجاز که اقدام به خرید و فروش غیرقانونی ارز می‌کردند، شناسایی و در این راستا ۲۳ نفر با حکم دستگاه قضائی دستگیر شدند و بیش از یکصد نفر احضار و مورد تحقیق قرار گرفتند.

۲- شش شبکه موسوم به معاملات فردایی و فعالان غیرمجاز ارزی شناسایی و۳۱ نفر از عناصر اصلی آن‌ها که از طریق تأسیس چندین اتاق معاملاتی ارز و طلا در فضای مجازی و حقیقی مبادرت به انجام معاملات غیرقانونی، قیمت‌گذاری جعلی و قاچاق حرفه‌ای ارز می‌کردند، دستگیر و به مرجع محترم قضائی تحویل شدند.

۳- متهمان اصلی یک شبکه بزرگ ارز دیجیتال که به انواع تخلفات از جمله خرید و فروش غیرقانونی ارزِ باند‌های قمار و… مشغول بودند، در تور اطلاعاتی قرار گرفته و عوامل آن بازداشت شدند.

۴- شبکه‌ی دیگر متشکل از دلالان ارزی بودند که با سوء استفاده از بخشنامه‌ی بانک مرکزی برای توزیع ارز مسافرتی و سهمیه‌ای به متقاضیان، مبادرت به شناسایی افراد دارای گذرنامه و جمع‌آوری ارز مسافرتی نموده و ارز‌های تخصیصی را پس از جمع‌آوری، از طریق سرشبکه اصلی به یکی از کشور‌های هم‌جوار منتقل می‌کردند. کلیه عوامل این شبکه بازداشت شدند.

۵- با رصد‌های اطلاعاتی به عمل آمده، ادمین یکی از مؤثرترین گروه‌ها و کانال‌های قیمت‌گذار شناسایی، دستگیر و کانال مذکور نیز تعطیل گردید. در پایان به ملت شریف ایران اسلامی اطمینان می‌دهد که وزارت اطلاعات ضمن رصد اطلاعاتی فضای اقتصادی و بازار ارز کشور، قاطعانه با عوامل اقدامات مجرمانه و اخلالگرانِ مؤثر بر نوسانات ارزی و اقتصادی کشور برخورد نموده و خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.