کد خبر : 203
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰:۵۱

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌غربي:

علی علیزاده

نقد صحيح و منصفانه اولويت اصلي رسانه ها است

نقد صحيح و منصفانه اولويت اصلي رسانه ها است
جلسه هم انديشي مدیرکل فرهنگ و ارسلامی آذربایجان غربی با مديران مسئول پايگاههاي خبري استان برگزار شد

آذربایجان غربی نیازمند رسانه‌های قدرتمند است / ضرورت واقعه ‌نگاری بر انگاره نگاری!

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌غربي گفت: نقد درست و منصفانه در کنار انعکاس صحيح اخبار و وقايع، اولويت اصلي رسانه ها در اين برهه به شمار مي رود.
اين گزارش حاکي است ، حجت الاسلام دکتر ناصر خداياري پنجشنبه‌ ظهر در جلسه هم انديشي مديران مسئول پايگاههاي خبري آذربايجان غربي افزود: پايگاه هاي خبري و رسانه ها بايد از يکجانبه گرايي پرهيز کرده و در جهت انعکاس صحيح اخبار و رويدادها حرکت کنند.
وي اظهار داشت: رسانه ها بايد واقع نگاري را جايگزين انگاره نگاري کرده و تصوير درستي از وقايع و مسايل جامعه به مخاطبان ارايه دهند.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌ غربي با بيان اينکه 10 درصد پايگاه هاي خبري کشور در آذربايجان‌غربي وجود دارد، گفت: بهره مندي از اين ميزان پايگاه خبري مسئوليت ما را بيشتر کرده و ما را ملزم مي سازد از لحاظ کيفي پايگاه هاي خبري را تقويت کنيم.
خداياري با اشاره به همجواري استان با سه کشور خارجي گفت: همجواري با کشورهايي چون عراق و ترکيه موجب تاثير گذاري رسانه هاي اين کشورها بر استان ما خواهد شد بنابراين هرچقدر از دايره کميت بيرون آمده و برعکس به مقوله کيفيت بپردازيم، شاهد نتايج خوبي خواهيم شد.
وي اظهار داشت: تلاش براي تبديل کردن کميت به کيفيت موجب ارايه شاخص هاي بهينه براي رشد استان در حوزه هاي مختلف خواهد شد.
همچنين دراين جلسه مديران مسئول برخي از پايگاه هاي خبري به ارايه نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود پرداختند.
براساس اين گزارش ، 199 رسانه از جمله 73پايگاه خبري در آذربايجان‌غربي مجوز فعالیت دارند.
يارانه 20 ميليارد ريالي براي رسانه هاي آذربايجان غربي
رييس گروه امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي هم در نشست هم‌انديشي با مديران پايگاه هاي خبري و تحليلي استان که در سالن اجتماعات خانه مطبوعات آذربايجان غربي ترتيب يافته بود، گفت: تقويت و حمايت از پايگاه هاي خبري يکي از مهم‌ترين وظايف سازماني ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي است.
اميد سياح افزود: تلاش بر اين است که شرايط مناسبي براي رسانه‌ها فراهم آيد و از ظرفيت رسانه‌ها استفاده شود که براي رسيدن به اين هدف انتظار مي‌رود همکاري مبناي کار باشد.
وي با اشاره به اينکه رتبه‌بندي پايگاه هاي خبري بر اساس ضوابط و شاخص‌هاي تعيين شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام مي‌گيرد، اظهار داشت: طرح رتبه‌بندي با هدف ارزيابي کيفي و کمي عملکرد پايگاه هاي خبري در معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد در سطح کشوري انجام مي‌شود.
رييس گروه امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي بر لزوم فعال و به روز بودن رسانه هاي آنلاين تاکيد کرد و اظهار داشت: در سال‌هاي اخير به منظور حمايت از رسانه‌هاي استان بيش از 20 ميليارد ريال در قالب يارانه پرداخت شده است.
سياح خاطرنشان ساخت: در حال حاضر 350 خبرنگار در خبرگزاري‌ها و نشريات مکتوب آذربايجان غربي فعاليت دارند که 50 درصد آنان از بيمه خبرنگاران استفاده مي‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.