کد خبر : 957
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۳:۵۷

ابراز همدردی با مردم؛

پیام های تسلیت مديران فرهنگی آذربایجان غربی در فراق شهدای عرصه خدمت

پیام های تسلیت مديران فرهنگی آذربایجان غربی در فراق شهدای عرصه خدمت
مديران عرصه فرهنگ و آموزش آذربایجان غربی با صدور پیام های تسلیت، در فقدان رییس جمهور شهید و همراهان شهید ایشان با مردم ابراز همدردی کردند.

……………………………………………..

پیام های تسلیت مديران فرهنگی آذربایجان غربی در فراق شهدای عرصه خدمت

شیدا خبر:

مديران عرصه فرهنگ و آموزش آذربایجان غربی با صدور پیام های تسلیت، در فقدان رییس جمهور شهید و همراهان شهید ایشان که در حقیقت شهدای عرصه خدمت هستند، با مردم ابراز همدردی کردند.

به گزارش شیدا خبر ، مدیران فرهنگی استان آذربایجان غربی همگام و همراه با سایر مسئولین استان در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدای عرصه خدمت و ابراز همدردی با مردم عزادار ایران پیام های تسلیتی را صادر کردند.

*بزرگمرد عرصه جهاد، ایثار، انسانیت و اخلاص

علیرضا نوروزی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با صدور پیام تسلیتی از آیت ا… رئیسی بعنوان بزرگمرد جهاد، ایثار، انسانیت و اخلاص یاد کرد. متن این پیام به شرح زیر است.

« إنَّا ِلِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

اللَّهُمَّ إِنَّا لَا نَعْلَمُ مِنْهُ إِلَّا خَیْرا

حادثه تلخ سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور (خادم الرضا) حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس جمهور محبوب و مردمی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، استاندار آذربایجان شرقی و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و هیئت همراه ، موجب اندوه و تاثر فراوان شد.

اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان آذربایجان غربی، شهادت رئیس جمهور عزیز، محبوب و مغتنم و بزرگمرد جهاد، ایثار، انسانیت و اخلاص را که حین انجام وظیفه به فیض شهادت نائل آمدند و موجی از غم و اندوه را در پی داشت را به ملت شریف ایران و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض کرده و برای شهدای از جان گذشته علو درجات الهی را مسئلت می‌ نماید.»

*رئیس جمهور مردمی، خادم پرتلاش و مومن انقلابی

علی مطهری مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی هم در پیام تسلیت صادره ، شهید رئیسی را رئیس جمهور مردمی، خادم پرتلاش و مومن انقلابی خواند. در این پیام آمده است:

« بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِیمِ

إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر جانسوز و جانکاه شهادت فقیه فقید، رئیس جمهور مردمی، خادم پرتلاش، مومن انقلابی، خادم‌الرضا(ع) حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان موجب تالم و تاثر فراوان عموم مردم عزیز ایران اسلامی گردید

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، عمر خود را صرف خدمت به محرومین و مستضعفین کرد و پایان زندگی ایشان نیز در حین خدمت با هدف خدمت به مرزنشینان و در جریان حادثه ناگواری اتفاق افتاد که قلوب تمامی ایرانیان و مسلمانان را داغدار کرد.

همچنان که حضرت امام خامنه‌ای نیز فرمودند: «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت. در این حادثه تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگی‌هایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمی‌شد.»

اینجانب به نمایندگی از جامعه بزرگ فرهنگیان و دانش‌آموزان استان آذربایجان‌غربی، این حادثه تلخ و شهادت عزیزان خادم را محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران اسلامی، خادمان مردم در دولت انقلابی و به ویژه خانواده معزز و مکرم ایشان تسلیت عرض نموده، برای کوچ‌کردگان آرزوی علوّ درجات و بازماندگان عزیزشان آرزوی صبر جمیل و اجر جزیل دارم.»

* عبد صالح خدا و یاران و همراهانی صالح

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی هم در پیام تسلیت صادره، از شهید آیت الله رئیسی و همراهان شهیدش با واژگان «عبد صالح خدا و یاران و همراهان صالحش» یاد کرد. شرح پیام تسلیت به این مضمون است:

« بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِیمِ

با نهایتِ تأثر و تأسف شهادتِ شهیدِ خدمت رئیس جمهور حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان انقلاب اسلامی را به ساحت مقدس امام زمان (عج)، فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) و عموم مردمِ شریفِ ایران تسلیت عرض می‌نمایم. آیت الله رئیسی همواره و همیشه دغدغه خدمت به مردم را داشتند و در همین راهِ مقدس جان بر کف گذاشتند. خدمات و توفیقات ایشان در منظر و نگاه مردم همیشه به یادگار خواهد ماند

این مصیبت عظمی حین خدمت‌رسانی رئیس‌جمهور مجاهد و خستگی‌ناپذیر به مردم رخ داد و همگان را در بهت و غم جانکاه از دست دادن خادمان مردم و یاران صدیق انقلاب و رهبری فرو برد.

همچنین فقدان نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهر تبریز حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، وزیر محترم امور خارجه جناب آقای امیرعبداللهیان، استاندار محترم و هیأت همراه بر این حزنُ و اندوه افزود، که جا دارد به مردم غیور و قهرمانِ استان آذربایجان شرقی، خانواده محترم سوگواران و عمومِ هموطنان تسلیت و تعزیت داشته.

اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ کانون های مساجد استان آذربایجان‌غربی این مصیبت عظمی را به ساحت مقدس حضرت صاحب‌الزمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و ملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال می‌خواهیم این عبد صالح خدا و یاران و همراهانش را با اولیاء‌الله محشور گرداند.»

*قهرمانان همیشه جاوید ایران زمین

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه در پیام تسلیت خود از شهدا را با عنوان قهرمانان همیشه جاوید توصیف کرد.
متن پیام مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران و هیئت همراه به این شرح است:
«انّا للّه و انّا الیه راجعون
پل شهادت، اصلی ترین وسیله رسیدن به معبود است؛ شهیدان قهرمانان همیشه جاوید ایران زمین هستند که راهشان، مسیر نورانی خدمت صادقانه به مردم و پاسداشت ارزش های والای انقلاب اسلامی است.
اینجانب شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و یاران همراهشان در سانحه سقوط بالگرد را محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض نموده، از خداوند مهربان برای ایشان رحمت الهی و هم‌نشینی با سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و برای ملت شریف ایران صبر و سلامتی خواستارم.»
*شهادت در راه خدمت نشان مردان خدا

دکتر محمد امین ولی زاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پی شهادت رئیس جمهور محبوب، مردمی و انقلابی میهن اسلامی و همراهان ایشان پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد.

« بسم الله الرحمن الرحیم

من الْمؤْمنین رجالٌ صدقوا ما عاهدوا اللّه علیْه فمنْهمْ منْ قضىٰ نحْبه ومنْهمْ منْ ینْتظر وما بدّلوا تبْدیلًا (سوره احزاب آیه 23 )

از میان مؤمنان مردانى هستند که آنچه را با خداوند پیمان بسته بودند صادقانه وفا کردند (و خود را آماده‌ى جهاد نمودند)، برخى از آنان پیمانشان را عمل کردند (و به شهادت رسیدند) و بعضى دیگر در انتظار (شهادت) هستند، و هرگز (عقیده و پیمان خود را) تغییر ندادند.

وبشّر الصّابرین الّذین إذا أصابتْهمْ مصیبةٌ قالوا إنّا للّه وإنّا إلیْه راجعون

خبر شهادت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور محبوب، مردمی و انقلاب میهن اسلامی و نیز همراهان گرانقدر ایشان موجب تاثر و تالم گردید و قلب همه مردم ایران را به درد آورد و غم و اندوهی فراوان جامعه عرصه سلامت را نیز فرا گرفت .

شهادت در راه خدمت به مردم، اجری بی نهایت در پیشگاه حضرت حق تعالی دارد که خداوند به برگزیدگان خود نصیب می نماید .

صداقت، خلوص نیت،مداومت و استقامت در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات مردم و شهادت در راه خدمت نشان مردان خداست .

اینجانب به نوبه خود و به نمایندگی از اعضای هیات امنا، هیات رئیسه ، شورای دانشگاه و جمیع کارکنان ، اساتید ، دانشجویان و تمامی تلاشگران عرصه سلامت عروج جانسوز خادمان دلسوز امت ، حضرت آیت الله رئیسی رحمه الله علیه و زنده ‌یادان حسین امیر عبداللهیان وزیرمحترم امور خارجه، آیت‌الله سید محمد علی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه تبریز و رحمتی استاندار محترم آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) و مقام معظم رهبری و مردم قدر شناس ایران اسلامی و بویژه جامعه بزرگ عرصه سلامت استان آذربایجان غربی تسلیت عرض می نمایم و از خداوند متعال  رحمت واسعه الهی و حشر با اولیالله را برای آن خدمتگزاران شریف و صبر و بردباری برای خانواده های محترم مسالت می نمایم .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.