کد خبر : 685
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۵۷

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

برداشت قریب به ۲۰ هزار تن آلبالو از باغات آذربایجان غربی آغاز شد

برداشت قریب به ۲۰ هزار تن آلبالو از باغات آذربایجان غربی آغاز شد
سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز برداشت قریب به ۲۰ هزار تن آلبالو از سطح ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از باغات استان خبر داد.

حکمت جعفری -سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی- با اعلام این خبر در ادامه افزود: ارقام مجاری و محلی تنها رقم های آلبالوی موجود در استان به شمار می‌روند.

جعفری تصریح کرد: از مجموع ۲ هزار و ۳۳۵ هکتار از باغ‌های بارور آذربایجان غربی که زیر کشت آلبالو قرار دارند، شهرستان های خوی و ارومیه به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده اند و در سایر شهرستان های تابعه استان نیز در سطح کمتر کشت شده است.

وی اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد آلبالوی تولیدی در آذربایجان غربی در صنایع تبدیلی مصرف و مابقی در منازل نیز توسط بانوان به صورت خشک شده، در تهیه دمنوش، لواشک، فریز شده در یخچال و در مصارفی چون تهیه مربا، کمپوت و شربت کاربرد دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به کیفیت بالای آلبالوی منطقه، این محصول علاوه بر مصرف آن در آذربایجان غربی، به سایر نقاط کشور و کشورهای همجوار نیز صادر و در مصارف خانگی و صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: آذربایجان غربی حدوداً دارای ۱۲۲ هزار هکتار باغ است که میوه‌هایی نظیر سیب، هسته دارها، انواع انگور، گلابی، گیلاس و سایر میوه ها در این استان کشت می شود.

جعفری یاد آور شد: درختان آلبالو به غیر از شهرستان های ارومیه و خوی، اغلب به شکل حاشیه کاری و به صورت باغ‌های پراکنده در سایر شهرستان های آذربایجان غربی قرار گرفته‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.