کد خبر : 862
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

در شهرهای مختلف استان؛

شاعران آذربایجان غربی با هنر خود دهه فجر را گرامی داشتند

شاعران آذربایجان غربی با هنر خود دهه فجر را گرامی داشتند
به مناسبت ایام ا... دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چندین برنامه شعرخوانی در شهرهای مختلف استان برگزار شد.

……………………………….

در شهرهای مختلف استان؛

شاعران آذربایجان غربی با هنر خود دهه فجر را گرامی داشتند

شیدا خبر:

به مناسبت ایام ا… دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چندین برنامه شعرخوانی در شهرهای مختلف استان برگزار شد.

  • نقده

محفل شعر و موسیقی طلیعه آوا بمناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش شیدا خبر ، محفل شعر و موسیقی طلیعه آوا  با همکاری موسسه طلیعه فرهنگ سولدوز و آموزشگاه فنی و حرفه ای آوا به مناسبت 45امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و عید مبعث با شعر خوانی شاعران انجمن شعر و ادب و هنرجویان نوجوان موسیقی شهرستان در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نقده و در نوزدهمین روز از بهمن ماه 1402 برگزار شد.
    * محمدیار
شب شعر انقلاب با حضور شاعران شهر محمدیار در محل دفتر امام جمعه بخش محمدیار شهرستان نقده برگزار شد.
به گزارش شیدا خبر ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نقده با همکاری کانون بسیج هنرمندان شهرستان نقده شب شعر انقلاب را با حضور شاعران شهر محمدیار در محل  دفتر حجت الاسلام و المسلمین  منیری امام جمعه بخش محمدیار برگزار کرد.
در این شب شعر امام جمعه شهر محمدیار ، ضمن گرامیداشت دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سخنانی در مورد دستاوردهای انقلاب ایراد کرد.
او گفت: انتخابات پیش رو از مهمترین انتخابات تاریخ جمهموری اسلامی ایران است و خواستار حضور حداکثری مردم در این انتخابات شد.
در ادامه تعدادی از شاعران شهر محمدیار به قرائت اشعاری با مضامین انقلاب اسلامی  و دستارورد های این انقلاب و در مدح رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پرداختند.
    * ارومیه – چکامه های رجب
دهمین ویژه برنامه ادبی « چکامه‌های رجب» ۱۷ بهمن ماه سال جاری با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و جمعی از شاعران برجسته استان در ارومیه برگزار شد.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در این محفل با اشاره به موضوع قدرت بیان به عنوان یکی از نعمت‌های خداوند متعال به انسان‌ها ، گفت: اعطای هنر شعر سرایی به افراد خاص و استفاده از این هنر در راستای بیان حقایق هستی و زیبایی‌های جهان آفرینش و هدایت مردم به سمت خداوند متعال زیبنده شاعران است.
قریشی در ادامه سخنان خود، ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان را دو موضوع مهم به لحاظ سیاسی و اجتماعی بیان کرد و گفت: حضور گسترده مردم در این عرصه‌ها بسیار حائز اهمیت است و این وظیفه هر ایرانی است که در جهت رشد و توسعه کشور خود در همه جهات در این عرصه‌ها حضوری موثر داشته باشد.
در ادامه این برنامه که مصادف با ایام ا… دهه فجر نیز بود ، 15 شاعر استانی به شعرخوانی پرداختند.
« چکامه‌های رجب» یکی از برنامه‌های سالانه واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی است که از ۱۰ سال گذشته همزمان با ماه رجب با حضور جمعی از شاعران آذربایجان غربی و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان ارومیه برگزار می‌شود .
    * میاندوآب

هم زمان با دهه مبارک فجر ، محفل شعر فجر انقلاب  روز سه شنبه هفدهم بهمن ماه 1402در میاندوآب برگزار گردید.

در این مراسم نیک مرام، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ضمن عرض خیرمقدم و تبریک ایام ا… دهه مبارک فجر و تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) به حضار ، بر ضرورت گفتمان سازی فرهنگ انقلاب اسلامی در عرصه هنری تاکید کرد.

در ادامه حجت السلام قربانیان مسئول عقیدتی سیاسی و نماینده ولی فقیه در سپاه میاندوآب ضمن سخنانی، بر اهمیت انقلاب و ضرورت نقش آفرینی در انتخابات پیش رو پرداخت.

در ادامه شاعران به قرائت اشعار خود پرداختند و در پایان ضمن پذیرایی از میهمانان از دو نفر نوجوان عرصه شعر تقدیر بعمل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.